De Tora is niet medegekruisigd, maar mijn strafblad

De Tora is niet medegekruisigd, maar mijn strafblad

 

Lees uw persoonlijke strafblad eens. Het feiten dat het niet meer

op uw naam staat, betekent niet dat u er geen kennis van mag nemen. Het is misschien langer dan u denkt. Steek niet uw kop in het zand, maar lees verder, regel voor regel, tot u op het punt komt dat u met de psalmist en de profeet kunt zeggen:

Want ik ken mijn  overtredingen, mijn zonde staat mij voortdurend voor ogen (Ps. 51:5)
HEERE, wij kennen onze goddeloosheid, de ongerechtigheid van onze vaderen, want wij hebben gezondigd tegen U (Jer. 14:20)
Hoe goed is het om u bewust te zijn van uw strafblad. Het maakt duidelijk wie wij zijn en het maakt duidelijk hoe heilig God is. Het zet ons in de goede positie.Ons hart komt op de goede plaats. Het opent namelijk de weg voor berouw, want ons strafblad confronteert ons met onszelf. Zonder overtuiging van zonde komen wij namelijk niet tot berouw en dat is de plek waar wij moeten komen.
De Wet is niet fout, wij zijn fout!

Daarom hebben wij een strafblad. Op een strafblad staan de gepleegde delicten met de daarbij behorende strafverordeningen. Hierop staat alles geschreven wat er verkeerd hebben gedaan, maar ook al het goede dat we hebben nagelaten te doen. Al onze verkeerde daden, ons foute spreken, zondige gevoelens en onrein denken. Maar ook alle goede daden die we hebben nagelaten, alle positieve woorden die we hebben verzwegen en reine gedachten die we niet hebben toegestaan. Deze hele waslijst is het bewijs van al onze zonden en de straf die wij verdienen. Ieder van ons heeft een persoonlijk strafblad  en het ziet er voor ieder weer anders uit. U begrijpt dat door de jaren heen deze lijst steeds langer wordt. Dit strafblad heeft als functie dat onze ogen geopend worden voor de heiligheid van de wet èn voor wie wij zijn. Als ik tegen de Nederlandse wetgeving heb gehandeld en ik word veroordeeld, dan heb ik een strafblad. Stel dat iemand mijn strafblad op diens naam zet, dan is niet de Nederlandse wetgeving passé, maar voor mij is het strafblad weg. Het staat op een andermans naam. Zo zette Jezus ons strafblad op Zijn naam en de Tora is gewoon blijven staan.

– Martin Rozestraten
3 thoughts on “De Tora is niet medegekruisigd, maar mijn strafblad

  1. Pingback: Belangrijkste weekend van het jaar 2016 | Belgian Biblestudents - Belgische Bijbelstudenten

  2. Pingback: Zeven Feesten van God de belangrijkste feesten van de hele Bijbel | From guestwriters

  3. Pingback: Verwaarloosde geboortedag en sterfplaats 1 Rabbijn Jeshua en Romeinse weerstand | Bijbelvorser = Bible Researcher

You are welcome to react - U bent welkom om een reactie te geven

